Jak zostać uczniem szkoły muzycznej ?
1. Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia
- sześcioletniego cyklu nauczania jest ukończenie sześciu lat (od 6* do 10 lat)
- czteroletniego cyklu nauczania jest ukończenie dziesięciu lat (od 8 do 16 lat )
*W przypadku dzieci 6-letnich należy dołączyć także opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej
2. Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły muzycznej II stopnia jest ukończenie dziesięciu lat ( dziesięć do dwudziestu jeden lat ).
3. kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły muzycznej składają kwestionariusz wraz ze świadectwem zdrowia w terminie od 01 marca do 09 maja. Szkoła w zależności od kierunku kształcenia może zażądać przedłożenia dodatkowego zaświadczenia lekarskiego.
4. Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się na podstawie badania przydatności.
5. Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej II stopnia odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.
6. Badanie przydatności kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia przeprowadza się w czerwcu przed zakończeniem roku szkolnego.
7. Egzamin wstępny do szkoły muzycznej II stopnia przeprowadza się do 30 czerwca.
8. W celu przeprowadzenia egzaminu wstępnego lub badania przydatności, dyrektor szkoły powołuje spośród nauczycieli komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną i wyznacza jej przewodniczącego.
9. W przypadkach uzasadnionych liczbą kandydatów, a także liczbą specjalizacji kształcenia do przeprowadzenia egzaminu wstępnego lub badania przydatności kandydatów przewodniczący komisji może powołać spośród członków komisji zespoły kwalifikacyjne liczące co najmniej 3 osoby.
10. Egzamin wstępny do szkoły muzycznej II stopnia przeprowadza się wyłącznie z przedmiotów artystycznych.
11 . Egzamin z przedmiotów artystycznych obejmuje :
a) egzamin praktyczny z przygotowanych utworów muzycznych,
b) egzamin w formie ustnej z kształcenia słuchu.
12. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc można uwzględnić inne osiągnięcia wymienione na świadectwie szkolnym oraz wyniki uzyskane w trybie zewnętrznego systemu oceniania.
13. Tematy egzaminów wstępnych ustala komisja.
14. Badania przydatności kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia polegają na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych, warunków psychofizycznych, predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie.
15. Z przebiegu egzaminu wstępnego lub badania przydatności komisja sporządza protokół zawierający listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych oraz uzyskane przez nich oceny wraz z punktacją.
16. Protokół powinien być przechowywany w szkole przez okres pełnego cyklu kształcenia.
17. Po każdej części egzaminu wstępnego lub badaniu przydatności komisja lub zespół kwalifikacyjny wpisują do protokółu uzyskane przez kandydata wyniki odrębne dla każdego przedmiotu i każdej części egzaminu wstępnego lub badania przydatności.
18. Decyzję o przyjęciu do szkoły artystycznej podejmuje dyrektor szkoły na podstawie ostatecznej oceny z egzaminu wstępnego lub badania przydatności.
19. Dyrektor ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły w ciągu trzech dni po zakończeniu egzaminów wstępnych lub badaniu przydatności.
20. W indywidualnych przypadkach kandydat do szkoły może ubiegać się o przyjęcie do klasy wyższej niż pierwsza.
21. Decyzję o przyjęciu kandydatów do klasy wyższej niż pierwsza podejmuje dyrektor szkoły na podstawie ustalenia przez komisję predyspozycji i poziomu umiejętności odpowiadających programu klasy, do której kandydat ma być przyjęty.
22. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość przechodzenia ucznia z jednej szkoły artystycznej do innej tego samego typu i kierunku kształcenia w trybie określonym w punkcie 21.
23. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uczeń może być przyjęty w ciągu roku szkolnego w trybie określonym w punkcie 21.
24. Różnice programowe z przedmiotów objętych nauką w szkole, do której uczeń przechodzi są uzupełniane w czasie i według zasad ustalonych przez nauczycieli tych przedmiotów.
Jak zostać uczniem szkoły muzycznej ?
1. Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia
- sześcioletniego cyklu nauczania jest ukończenie sześciu lat (od 6* do 10 lat)
- czteroletniego cyklu nauczania jest ukończenie dziesięciu lat (od 8 do 16 lat )
*W przypadku dzieci 6-letnich należy dołączyć także opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki szkolnej
2. Warunkiem ubiegania się kandydata o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły muzycznej II stopnia jest ukończenie dziesięciu lat ( dziesięć do dwudziestu jeden lat ).
3. kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły muzycznej składają kwestionariusz wraz ze świadectwem zdrowia w terminie od 01 marca do 09 maja. Szkoła w zależności od kierunku kształcenia może zażądać przedłożenia dodatkowego zaświadczenia lekarskiego.
4. Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się na podstawie badania przydatności.
5. Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej II stopnia odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.
6. Badanie przydatności kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia przeprowadza się w czerwcu przed zakończeniem roku szkolnego.
7. Egzamin wstępny do szkoły muzycznej II stopnia przeprowadza się do 30 czerwca.
8. W celu przeprowadzenia egzaminu wstępnego lub badania przydatności, dyrektor szkoły powołuje spośród nauczycieli komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną i wyznacza jej przewodniczącego.
9. W przypadkach uzasadnionych liczbą kandydatów, a także liczbą specjalizacji kształcenia do przeprowadzenia egzaminu wstępnego lub badania przydatności kandydatów przewodniczący komisji może powołać spośród członków komisji zespoły kwalifikacyjne liczące co najmniej 3 osoby.
10. Egzamin wstępny do szkoły muzycznej II stopnia przeprowadza się wyłącznie z przedmiotów artystycznych.
11 . Egzamin z przedmiotów artystycznych obejmuje :
a) egzamin praktyczny z przygotowanych utworów muzycznych,
b) egzamin w formie ustnej z kształcenia słuchu.
12. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc można uwzględnić inne osiągnięcia wymienione na świadectwie szkolnym oraz wyniki uzyskane w trybie zewnętrznego systemu oceniania.
13. Tematy egzaminów wstępnych ustala komisja.
14. Badania przydatności kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia polegają na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych, warunków psychofizycznych, predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie.
15. Z przebiegu egzaminu wstępnego lub badania przydatności komisja sporządza protokół zawierający listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych oraz uzyskane przez nich oceny wraz z punktacją.
16. Protokół powinien być przechowywany w szkole przez okres pełnego cyklu kształcenia.
17. Po każdej części egzaminu wstępnego lub badaniu przydatności komisja lub zespół kwalifikacyjny wpisują do protokółu uzyskane przez kandydata wyniki odrębne dla każdego przedmiotu i każdej części egzaminu wstępnego lub badania przydatności.
18. Decyzję o przyjęciu do szkoły artystycznej podejmuje dyrektor szkoły na podstawie ostatecznej oceny z egzaminu wstępnego lub badania przydatności.
19. Dyrektor ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły w ciągu trzech dni po zakończeniu egzaminów wstępnych lub badaniu przydatności.
20. W indywidualnych przypadkach kandydat do szkoły może ubiegać się o przyjęcie do klasy wyższej niż pierwsza.
21. Decyzję o przyjęciu kandydatów do klasy wyższej niż pierwsza podejmuje dyrektor szkoły na podstawie ustalenia przez komisję predyspozycji i poziomu umiejętności odpowiadających programu klasy, do której kandydat ma być przyjęty.
22. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość przechodzenia ucznia z jednej szkoły artystycznej do innej tego samego typu i kierunku kształcenia w trybie określonym w punkcie 21.
23. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uczeń może być przyjęty w ciągu roku szkolnego w trybie określonym w punkcie 21.
24. Różnice programowe z przedmiotów objętych nauką w szkole, do której uczeń przechodzi są uzupełniane w czasie i według zasad ustalonych przez nauczycieli tych przedmiotów.